Dlaczego warto inwestować w pracowników?

Większość szefów firm ma poczucie, że jeśli chcą coś zrobić dobrze, muszą zrobić to sami. Przez takie myślenie nie inwestują w rozwój swoich pracowników, a ich samych uważają za narzędzia służące wyłącznie do wykonywania poleceń. Problem w tym, że podstawą działania firmy i jej najlepszą inwestycją jest właśnie pracownik. Zaniedbanie tego aspektu blokuje rozwój firmy.

Po pierwsze…

Tak jak zostało wspomniane we wstępie, edukacja pracowników to inwestycja w rozwój firmy. Zawsze istnieje ryzyko, że pracownik, którego wyślemy na szkolenie może odejść z pracy, ale to ryzyko jest zawsze. Nie należy się tym sugerować. Wyszkolenie w pracowniku nowych umiejętności i pogłębienie tych już istniejących może w praktyce oznaczać lepsze wyniki firmy, a także poprawę wizerunku. Dodatkową zaletą takiego działania jest to, że silniej zwiążemy pracownika z firmą, gdyż poczuje się on bardziej doceniony. Pracownicy działy sprzedaży powinni więc szkolić swoje umiejętności sprzedażowe, programiści poszerzać wiedzę i umiejętności praktyczne związane ze swoim fachem, a copywriterzy brać udział w warsztatach.

 

Szukasz ciekawych propozycji szkoleń, kursów zapraszamy na http://www.kursy24h.pl/ – oferty kursów.

Po drugie…

Jeśli mieliście okazję w życiu być kierownikiem lub managerem, na pewno zdarzało się wam poprawiać pewne podstawowe sprawy po pracownikach. A co jeśli nie musielibyście tego robić i skoncentrować się na rzeczach najważniejszych? Do kolejny powód, dla którego warto inwestować w swoich pracowników. Dzięki temu zyskujemy coraz bardziej wykwalifikowany zespół i ludzi, którym można powierzyć zadania bez zamartwiania się o to, czy zostały dobrze wykonane.

Często od pracowników wymaga się pro aktywności. Jednak ciężko o nią, gdy pracownik nie wie co się wokół niego dzieje, nie rozumie kontekstu sytuacji, ani tym bardziej po co ma robić to wszystko. Często tylko manager widzi cały projekt, a pracownicy zajmują się poszczególnymi jego elementami nie zastanawiając się zbytnio nad całością. Warto więc pracowników uświadamiać i szkolić.

 

Po trzecie..

Wspomnieliśmy już wcześniej o lojalności pracowników. Różnie z nią bywa, tak jak różnie bywa z ludźmi. Jeśli chcemy jednak pogłębiać relację z podwładnymi, należy w nich inwestować. Może to się wówczas zwrócić z nawiązką.

W obecnych czasach poza pensją wypłacaną co miesiąc ważne są również aspekty pozapłacowe i nie mamy tu na myśli karty Multisport czy bonów na zakupy, ale przede wszystkim program szkoleń. Pracownik, któremu zafunduje się szkolenie poczuje się nie tylko doceniony, ale również potrzebny. Wiele osób dopatruje się w tym pewnego rodzaju manipulacji czy uzależnienia pracownika od siebie czy też wzbudzenia poczucia winy w razie odejścia. Nic bardziej mylnego.

Powodów, dla których warto inwestować w szkolenia pracowników jest sporo. To, co warto zapamiętać jako główny sens to, że dobrze wyszkolony pracownik świadczy nie tylko dobrze i wizerunku firmy, ale może w znaczący sposób przyczynić się do jej sukcesu.

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *