Szkolenia z umiejętności miękkich

Jeśli uważasz, że umiejętności miękkie nie są wystarczająco ważne, aby priorytetowo traktować tego typu szkolenie, jesteś w błędzie.

Jakie są miękkie umiejętności?

Umiejętności miękkie to cechy osobiste, takie jak znajomość własnych wzorców motywacyjnych, umiejętność pracy w zespole i pewność przywództwa. Jeśli myślisz, że ludzie nie mogą ćwiczyć rozwoju osobistej cechy, jesteś w błędzie.

Trening umiejętności miękkich dla pracowników może być skuteczny, gdy koncentrujemy się na umiejętnościach o długoterminowym wpływie na miejsce pracy. Obejmuje to umiejętności, takie jak:

● Praca zespołowa
● Samoświadomość
● Rozwiązywanie problemów
● Zdolność adaptacji
● Przywództwo
● Pewna komunikacja
● Zarządzanie czasem

W jaki sposób szkolenia z umiejętności miękkich dla pracowników mogą rozwijać firmę?

Dlaczego więc te miękkie umiejętności są tak pożądane? Cóż, każdy z nich bezpośrednio lub pośrednio powiększa swój biznes i zwiększa ROI – Wskaźnik zwrotu z inwestycji. Oto jak.

Praca w zespole

Konflikty, rywalizacja, nieporozumienia – wszystko to może poważnie podważyć produktywność i zadowolenie pracowników w miejscu pracy. Dlatego tworzenie poczucia jedności i siły celu ma kluczowe znaczenie dla zdrowego morale i wysokiej wydajności. Ale to nie może pochodzić od samego kierownictwa.

Trening umiejętności miękkich dla pracowników powinien nauczyć ich konstruktywnego radzenia sobie z kolegami z drużyny i rozwiązywania sytuacji w interesie wspólnego celu. Ten rodzaj zespołu z pewnością będzie bardziej zaangażowanym zespołem.

Samoświadomość

Samoświadomy pracownik najlepiej wykorzystuje swoje mocne strony i wie, jak poprawić swoje słabości. Pracownicy ci również proszą o pomoc, kiedy jej potrzebują, i traktują innych ze współczuciem i szacunkiem. Wiedzą, że nie zawsze mają wszystkie potrzebne informacje lub perspektywę, więc podchodzą do sytuacji z otwartym umysłem.

Brzmi świetnie, prawda?

Podczas gdy niektórzy ludzie są naturalnie bardziej świadomi, szkolenia z umiejętności miękkich dla pracowników mogą nauczyć innych poprawy. Wynik? Pracownicy, którzy wiedzą, co ich motywuje, jakiego szkolenia i rozwoju potrzebują i jak zastosować te nauki do swojej pracy.

Rozwiązywanie problemów

Niezależnie od rodzaju pracy, od czasu do czasu masz szansę stawić czoła pewnym wyzwaniom. To, czego nie chcesz, to kultura rezygnacji. Wiesz, kiedy wszyscy po prostu wyrzucają rękę w powietrze i mówią: „to jest trudniejsze, niż myślałem, wychodzę!”. Zamiast tego pracownicy, którzy są gotowi stawić czoła problemom, są głównym atutem Twojej firmy i ROI.

Trening umiejętności miękkich dla pracowników uczy umiejętności rozwiązywania problemów, które mogą być przydatne w każdej roli. Od kadry kierowniczej po sprzedawców, każdy musi być odpowiednio wyposażony, aby poradzić sobie z zagrożeniami i nieoczekiwanymi sytuacjami. Na przykład sprzedawca może zapobiec utracie klienta, gdy jest w stanie poradzić sobie z nietypowymi lub trudnymi reklamacjami.

Zdolność adaptacji

„Jedyna stała to zmiana”. Brzmi to banalnie, ale nadal jest prawdą. To, jak Twoja firma działa, wprowadza innowacje i spełnia oczekiwania klientów, wiele razy się zmienia. Dlatego Twoi pracownicy muszą być elastyczni, jeśli chodzi o nowe sposoby pracy, nowe technologie i nowe cele biznesowe.

Zwiększ swoją zdolność pracowników do dostosowywania się do zmian, oferując im ukierunkowane, miękkie rozwijanie umiejętności. Szkolenie to nauczy ich umiejętności radzenia sobie ze zmianami, wprowadzania zmian i utrzymywania ich w ryzach w obliczu zmieniających się priorytetów.

Przywództwo

Wielcy liderzy prowadzą lepsze zespoły i pokonują więcej bramek, bezpośrednio wpływając na wyniki finansowe. Ale co czyni świetnego lidera? Cóż, wiele rzadkich cech, takich jak współczucie, przewidywanie, nienaganne umiejętności podejmowania decyzji i motywacja.

Szkolenie w zakresie rozwijania cech przywódczych może być trochę skomplikowane, ale warte wysiłku. Efektywne rozwijanie umiejętności miękkich może poprawić zdolność przywódców do motywowania pracowników do większej wydajności, osiągania strategicznych celów i zachęcania do ogólnego szczęścia w swoich zespołach.

 

Komunikacja

Decyzje oparte na nieporozumieniach są kosztowne. W rzeczywistości badania wykazały, że 86% pracowników i kadry kierowniczej przypisuje niepowodzenia w miejscu pracy brakowi współpracy lub nieskutecznej komunikacji.

Zapobieganie tym nieporozumieniom, łagodzenie konfliktów i utrzymywanie pozytywnego nastawienia w miejscu pracy to tylko niektóre z zalet doskonałych umiejętności komunikacyjnych. Czas zaoszczędzony na nieporozumieniach i poprawie morale przekłada się na wyższą produktywność i oczywiście na zwrot z inwestycji. Dobra wiadomość jest taka, że ​​umiejętności komunikacyjne można rozwijać poprzez trening umiejętności miękkich.

Zarządzanie czasem

Jeśli czas to pieniądz, to nie może być bardziej bezpośredniego wpływu na ROI niż szkolenie pracowników, aby lepiej wykorzystać swój czas. Umiejętności zarządzania czasem są często wymieniane na CV, ale niewiele osób je posiada.

Szkolenie w zakresie zarządzania czasem oznacza bardziej efektywną siłę roboczą. Ale rozwijanie tej umiejętności oznacza również, że pracownicy rzadziej muszą pracować w przerwach na lunch i pracować w nadgodzinach, co daje im więcej czasu na utrzymanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. W rezultacie zobaczysz więcej zmotywowanych pracowników i mniej dni chorobowych. Zapoznaj się z podstawami zarządzania czasem w swoim szkoleniu umiejętności miękkich dla pracowników, aby zobaczyć, jak twoje zyski szybują.

Jak wdrożyć szkolenia z umiejętności miękkich dla pracowników

Jesteś gotów przeszkolić swoich pracowników w zakresie umiejętności miękkich, ale od czego zacząć? Wystarczy postępować zgodnie z tymi czterema wskazówkami, aby zwiększyć produktywność pracowników i zwrot z inwestycji w firmie dzięki miękkiemu rozwojowi umiejętności.

1. Dostosuj trening umiejętności miękkich do celów biznesowych

Narysuj linię prostą między poprawą umiejętności miękkich a poprawą ROI poprzez dostosowanie rozwoju umiejętności miękkich do celów biznesowych . Na przykład może być konieczne zwiększenie sprzedaży o 15%. Zaprojektuj szkolenie sprzedawców na temat lepszej komunikacji z klientem.

2. Dostosuj trening umiejętności miękkich do swojej kultury

Twoja kultura określi tak wiele tego, co cenisz w miękkich umiejętnościach swoich pracowników. Na przykład, jeśli twoja kultura koncentruje się wokół uczenia się i rozwoju osobistego, będziesz chciał wspierać samoświadomość swoich pracowników.

Upewnij się, że Twoja kultura organizacyjna i wartości są wspierane przez umiejętności miękkie, które trenujesz. Każdy wysiłek w treningu umiejętności miękkich powinien wzmocnić kulturę i wartości. Pozwoli to nie tylko zwiększyć produktywność, ale także pomoże w budowaniu kultury korporacyjnej, której naprawdę chcesz .

3. Stosuj scenariusze i odgrywanie ról z wieloma możliwymi wynikami

Podczas tworzenia materiałów szkoleniowych o miękkich umiejętnościach staraj się unikać treści pasywnych. Raczej spróbuj włączyć interaktywne działania . Scenariusze, w których uczniowie podejmują trudne decyzje społeczne lub etyczne, takie jak rozwiązywanie konfliktów, dają uczniom możliwość ćwiczenia swoich umiejętności w bezpiecznym środowisku.

 

Zaprojektuj takie scenariusze, aby nie miały jednego właściwego rozwiązania. Prawdziwe życie jest pełne niuansów, które wymagają połączenia umiejętności miękkich do rozwiązania. Stwórz więc miejsce do dyskusji po ukończeniu przez uczniów tych czynności. W ten sposób mogą porównywać podejścia i uczyć się od siebie nawzajem.

4. Ulepszaj rozwój umiejętności miękkich poprzez nieformalne szkolenia i narzędzia społeczne

Cechy osobiste nie staną się częścią codziennego zachowania, dopóki nie będą praktykowane często i wielokrotnie. Formalne szkolenie poprzez rzadkie kursy i warsztaty nie wystarcza, jeśli chodzi o zmianę sposobu myślenia na dłuższą metę.

Skorzystaj z możliwości społecznego uczenia się, tworząc blogi, fora, ankiety i konferencje wideo w swoim zestawie narzędzi edukacyjnych. Każdy system zarządzania nauką (LMS) warty swojej ceny będzie oferował przynajmniej niektóre z tych narzędzi społecznościowych. Uczący się mogą ich używać do rozwiązywania problemów, pracy nad projektami zespołowymi oraz dzielenia się swoimi opiniami i rozwiązaniami.

Pierwsze kroki

Potencjał treningu umiejętności miękkich dla pracowników jest powszechnie niedoceniany przez wielu. Tak więc, odsuń się od tłumu i zacznij wykorzystywać miękkie umiejętności, aby poprawić swój zwrot z inwestycji już dziś.

Upewnij się, że masz na uwadze cele biznesowe i kulturowe – zawsze! Następnie wykorzystaj scenariusze i ciągłe szkolenia nieformalne, aby nadal rozciągać miękkie umiejętności swoich pracowników. To takie proste!

, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *