Nowe technologie wsparciem w sprzedaży

Działy sprzedaży są jednymi z ważniejszych komórek w większości firm. To właśnie od skuteczności handlowców zależą bowiem zyski całego przedsiębiorstwa.

Przedstawiciele handlowi i mobilni sprzedawcy szukają rynków zbytu dla produktów i usług, utrzymują długofalowe relacje z klientami i przekonują ich, że przejście do konkurencji jest nieopłacalne. Pracują oni głównie w terenie, dlatego potrzebują narzędzi, które pozwolą im komunikować się z klientami oraz firmą. Dużym wsparciem dla działów handlowych są nowe technologie.

Sprzedawca w świecie rozwiązań mobilnych

Technologie mobilne już na stałe wkroczyły do biznesu. Są one dużym wsparciem także dla przedstawicieli handlowych. Mobilne systemy sprzedaży pozwalają na bieżąco śledzić wyniki, raportować sprzedaż, systematyzować bazy klientów, wysyłać komunikaty. Warto zwrócić uwagę na to, że najnowsze aplikacje łączą funkcjonalności, które kiedyś obsługiwało wiele różnych systemów. Niejedna aplikacja mobilna dla handlowców wspiera proces pozyskania i utrzymania klientów, raportowania wyników do firmy, planowania strategicznego całych działań.

Aplikacje mobilne pozwalają efektywniej wykorzystać w codziennej pracy najnowsze smarfony, biznesowe tablety czy palmtopy.

wsparcie-sprzedazy
Jakie korzyści płyną z wykorzystania nowych technologii?

Aplikacje mobilne pozwalają handlowcom na bieżący dostęp do oferty firmy i innych kluczowych informacji. Każde spotkanie z klientem nie wymaga już wcześniejszego drukowania cenników, umów, plików z informacjami technicznymi na temat parametrów produktu itp. Sprzedawca, bez problemu, może sprawdzić potrzebne dane na smarfonie czy tablecie. Na bieżąco może także śledzić zamówienia, które klienci składają drogą elektroniczną i błyskawicznie na nie reagować (rejestrować, wprowadzać do systemu, śledzić ich realizację, rejestrować przyjęcia gotówki itp.). Szybkość jest zaś bardzo ceniona przez przedsiębiorców – często szybka odpowiedź na zapytanie klienta, może oznaczać dla handlowca możliwość podpisania bardzo intratnego kontraktu.

Połączenie aplikacji z systemem centralnym (dostępne w systemach typu ERP) oznacza zaś możliwość szybkiej realizacji zamówień, które przedstawiciel handlowy zebrał w terenie. Dzięki temu, proces sprzedaży staje się bardzo płynny, a jakość obsługi klienta automatycznie rośnie.

System raportowania sprzedaży pozwala zaś ułatwić kontakt pomiędzy handlowcami, a innymi działami firmy (logistyka, marketing itp.). Firma może szczegółowo planować trasy przedstawicieli, śledzić ich położenie (dzięki modułom GPS).

Nowe technologie pozwalają również kontaktować się z klientami za pomocą video konferencji.

Artykuł przygotowała firma:
SalesCompanion – mobilny system do raportowania sprzedaży

Wydrukuj ten wpis Wydrukuj ten wpis
Możesz zostawić wiadomość, lub informacje zwrotną (trackback) do własnej strony.

Zostaw odpowiedź

 

Powered by WordPress