Jak skutecznie sprzedawać?

To pytanie zadaje sobie praktycznie każdy pracownik działu handlowego, sprzedawca w sklepie czy też właściciel sklepu internetowego. Sprzedaż jest trudnym procesem, co nie oznacza, że nie można się tego wszystkiego nauczyć.

W zależności od typu handlu pracownik powinien zdobyć różne umiejętności, gdyż trochę inne predyspozycje trzeba mieć do handlu twarzą w twarz, a inne do sprzedaży w Internecie. Natomiast dosłownie każdy typ sprzedaży nie może się obyć bez:

– poprawnie sformułowanych przekazów  werbalnych

– praktycznych technik operowania głosem

– praktycznych reguł wywierania wpływu

– skutecznego prezentowania produktów i usług

– umiejętnej negocjacji cen

– podstawowych technik asertywności.

Dodatkowo w zależności od rodzaju handlu warto opanować zagadnienia dotyczące mowy ciała, prezencji, profesjonalnej komunikacji telefonicznej, profesjonalnej obsługi poczty internetowej, itd.

Na rynku nie brakuje firm, które oferują kompleksowe szkolenia sprzedażowe dostosowane do wybranego modelu sprzedaży, a także zaawansowanych umiejętności kursantów, wystarczy prześledzić chociażby artykuł polecane szkolenia sprzedażowe, aby zobaczyć, jak dużo dzieje się w tym temacie.

Profesjonalny sprzedawca musi szkolić się przez całe życie.

Wydrukuj ten wpis Wydrukuj ten wpis
Możesz zostawić wiadomość, lub informacje zwrotną (trackback) do własnej strony.

Zostaw odpowiedź

 

Powered by WordPress