Czym jest wiedza w biznesie? Biznes hm….

Zarządzanie wiedzą i rozwój biznesu

Wiedza biznesowa jest ważnym atutem strategicznym. Jest to suma umiejętności, doświadczeń, możliwości i wiedzy eksperta, które wspólnie tworzysz i polegasz na swojej działalności. Jako wspólny zasób wiedza kształtuje i wpływa na wszystkie działania w firmie i wokół niej.

Rodzaje wiedzy biznesowej

Wiedza może istnieć w wielu postaciach, ale zazwyczaj należy do jednej z trzech głównych kategorii:

  • Tajemna wiedza – osobiste know-how lub umiejętności zakorzenione w doświadczeniu lub praktyce (np. Zmysł estetyczny lub intuicja). Wiedza ukryta jest trudna do zapisania, wizualizacji lub przeniesienia.
  • Jawna wiedza – artykułowana wiedza zapisana w dokumentach, notatkach, bazach danych itp. Wyraźna wiedza jest łatwa do przechowywania, dystrybucji i komunikacji.
  • Wiedza osadzona – umiejętności i zrozumienie zamknięte w procesach, produktach, regułach lub kulturze organizacyjnej (np. Nieformalne procedury, kodeksy postępowania, etyka organizacyjna).

Wiedza może należeć do osób lub grup w firmie lub istnieć na poziomie organizacji. Możesz także udostępniać je innym organizacjom.

Możesz zastosować wiedzę biznesową w wielu obszarach organizacyjnych i kompetencjach, od zarządzania finansowego i zarządzania organizacją, po analizę rynku, planowanie strategiczne i zasoby ludzkie. Zobacz więcej na temat szkoleń, kursów biznesowych.

Przykłady wiedzy biznesowej

Przykłady wiedzy, która już istnieje w Twojej firmie, obejmują:

  • umiejętności, kompetencje i doświadczenia pracowników
  • projekty i procesy dla twoich towarów i usług
  • dane branżowe lub rynkowe uzyskane z badań
  • twoje pliki lub dokumenty (elektroniczne lub inne)
  • dane klienta lub informacje o dostawcach i udziałowcach
  • Twoje plany dotyczące przyszłych działań, takie jak pomysły na nowe produkty lub usługi

Znaczenie wiedzy biznesowej

Wiedza ma wielką wartość, ponieważ jest z natury unikalna dla twojej organizacji. Kształtuje i napędza Twoją działalność biznesową, zdolność do sprzedawania lub robienia więcej i odróżnienia się od konkurencji.

Indywidualna wiedza jest łatwo tracona, szczególnie gdy odchodzą kluczowi pracownicy. Upewnij się, że twoi pracownicy dzielą się wiedzą i umiejętnościami i przekazuj je swoim następcom, gdzie tylko jest to możliwe. Na przykład możesz:

  • organizuj sesje burzy mózgów
  • organizować kursy szkoleniowe
  • utrzymywać aktualną dokumentację dotyczącą procesów i procedur

 

Porady dla biznesu http://www.poradniki24h.pl/temat/biznes/ – poznaj ciekawe informacje, porady.

 

Czym jest zarządzanie wiedzą w biznesie?

Twoje zrozumienie tego, czego chcą klienci, w połączeniu z wiedzą pracowników, można uznać za bazę wiedzy. Właściwe wykorzystanie tej wiedzy może pomóc w bardziej wydajnym prowadzeniu firmy, zmniejszyć ryzyko biznesowe i w pełni wykorzystać możliwości. Jest to znane jako zaleta wiedzy.

Efektywne zarządzanie wiedzą umożliwia tworzenie, przekazywanie i stosowanie wiedzy na różnych poziomach w spójny i produktywny sposób.

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *