Promocja autora – Psychologia marketingu autorskiego

Przekonanie kupujących książki, by kupili twoją książkę, jest formą sztuki, a nie zadaniem.

Jedna rzecz to wiedzieć, jak skonfigurować coś technicznego, takiego jak reklama, system poczty e-mail lub stronę sprzedaży książki. Jednak tworzenie ich tak, aby potencjalny czytelnik podjął działanie, jest czymś innym.

Promocja, sprzedaż książki jest trudnym zadaniem i często samodzielne zawodzimy w sztuce wpływania na potencjalny rynek.

Istnieją różne dewizy w sztuce wpływu i jak my,  jako marketerzy, możemy tworzyć warunki, które zmuszają czytelników do działania.

Zagłębmy się w zasady, które wywierają największy wpływ, i zobaczmy, w jaki sposób możemy zastosować te zasady do prowadzenia marketingu za pomocą określonej taktyki.

Prawo wzajemności

Wiele badań wykazało, że ludzie są nastawieni na to, aby chcieć zwrócić przysługę. W naszym naturze leży poczucie, że jesteśmy zobowiązani do działania z powodu czyjejś prośby, ponieważ nie chcemy czuć się zobowiązani wobec innych.

Dlatego tworząc warunek, w którym nasza grupa docelowa czuje się nieco podobna do naszego prostego gestu, mamy większą szansę, że podejmą działania na wyraźną prośbę. Nie chodzi o trzymanie czegoś nad czyjąś głową. Zamiast tego chodzi o to, aby czuli, że chcą zwrócić przysługę.

Poniżej przedstawiamy kilka typowych taktyk, aby to zilustrować.

Oferuj prawdziwą wartość czytelnikom w mediach społecznościowych

Kiedy zrozumiesz, jak najlepiej służyć swoim czytelnikom za pośrednictwem kanałów społecznościowych, twoje zaangażowanie zacznie się dziać naturalnie, bez potrzeby rozpaczliwych błagań.

Daj wycenioną książkę za darmo – może czasem wystarczyć duży rabat.

Wiele autorów aby zachęci czytelników do zapisania się na swoją listę e-mailową, udostępniają im bezpłatnie książkę lub opowiadanie. Jeśli jednak ta bezpłatna książka jest rzeczywiście wyceniona z ceną 9,9 PLD lub wyższą w innym miejscu, autor nie tylko zwiększył postrzeganą wartość książki, ale również dowiedział się, że daje im wartość 9,9 PLD. Czytelnicy mogą nie wiedzieć, ile naprawdę kosztuje wyprodukowanie tej książki, ale prosta cena 9,9 PLD to wszystko, czego potrzeba, aby objąć prawo wzajemności.

Otrzymując coś za darmo, adresat poczuje się zobowiązany, ale jak to wykorzystasz zależy od celu. W jakim chcesz otrzymać i otrzymać kontakt z danym czytelnikiem?

  • możliwość przesyłania newslettera
  • cel nadrzędny – zakup kolejnych książek
  • otrzymania recenzji
  • możesz poprosić o post, informację, dalsze promowanie swojej twórczości w mediach społecznościowych

Tak więc, kiedy tworzysz swoje reklamy na Facebooku lub oferujesz zawartość w swojej witrynie, zastanów się nad prawem wzajemności i sposobami wykorzystania tego, aby zwiększyć szanse na podjęcie działań przez twoich czytelników.

Social Proof & Book Validation – sprawdzanie wiarygodności

Zawsze świadomie i podświadomie szukamy wskazówek jak zachowywać się jak inni, patrzymy na innych, trendy Widząc, że inni cieszą się że coś kupili, daje nam siłę do naśladowania. Dlatego, jeśli czytelnicy widzą pozytywne wskazania, że ​​inni czytelnicy lubią twoją książkę, odwiedzają twoją stronę internetową lub ufają twojemu pisaniu, są bardziej skłonni zachowywać się w ten sam sposób. Inne niż recenzje, oto inne sposoby etycznego zastosowania dowodu, argumentu społecznościowego jako autora.

 

Proponujemy wydanie książki w modelu partnerskim.

 

Aby przyciągnąć czytelników, potrzebujesz potwierdzenia strony trzeciej. Potrzebujesz (pozytywnej) niezależnej oceny, aby przekonać czytelników do wydawania pieniędzy i czasu – pieniędzy ORAZ czasu.

 

Recenzje książek budują symboliczny kapitał

 

Uzyskaj status bestsellera

Kiedy stajesz się bestsellerem w kategorii, twoja książka otrzymuje tag bestsellera – staje się popularna. Jest to forma dowodu społecznego, który sprawia, że ​​ludzie bardziej ufają Twojej książce. Możesz też umieścić go na swojej stronie internetowej lub w podpisie e-mailowym.

Liking – gust: Jeśli nam się podoba, podążamy za tym i kupujemy

To może wydawać się proste, ale ma zwodniczą moc. Poczucie „lubienia” kogoś może przesłonić naszą logikę i inne czynniki oceny. Czy czułeś kiedyś silne poczucie sympatii do kogoś lub czegoś i czułeś się bardzo lojalny?

Ale tutaj autorzy źle to rozumieją. To, że ktoś lubi naszą książkę, nie oznacza, że ​​lubi nas, autora. Jest wiele książek, które absolutnie kochamy, ale nie pamiętam nazwiska autora. Dlatego autorzy muszą angażować się dalej i łączyć w niezapomniany sposób.

Twórz biografię autora, która naprawdę łączy

Twój biograf autora to jedna rzecz, która pomaga ci zdefiniować siebie wśród swoich czytelników. Nie popełniaj błędów wielu i traktuj to jak życiorys. To Twoja jedyna szansa, by nawiązać kontakt z czytelnikami i zachęcić ich do podążania za tobą. Można to umieścić w książce.

Humanizuj

Taktyka, która jest efektywna, to fakt, że zanim poprosimy o recenzję pod koniec swojej książki, uczłowieczamy siebie. Brzmi głupio, ale przypominamy czytelnikom, że jesteśmy artystą, który uwielbia pisać i zależy mi na tym, co mówią czytelnicy. Pomaga to przypomnieć czytelnikom o tym, jak ważna jest ta recenzja i że jestem człowiekiem z emocjami. Przekonasz się, że nie tylko uzyskasz więcej recenzji w ten sposób, ale także uzyskasz lepsze.

Ważne jest, aby dodawać swoje zdjęcia, gdy są one odpowiednie, i pozwolić, aby część osobowości była dostrzegana. Warto przypominać swoim czytelnikom, że za słowami kryje się człowiek. Daj im trochę osobowości.

Podejmowanie wpływowych działań

Opanowanie pojawia się tylko wtedy, gdy łącz się wiedzę z doświadczeniem. Dzięki temu tworzymy intuicję – zdolność widzenia i odczuwania właściwej decyzji. Zacznij więc szukać okazji w swoim własnym planie marketingowym książki, aby zdobyć doświadczenie ze sztuką wpływu. Połącz to ze swoją wiedzą, a zaczniesz widzieć właściwą ścieżkę.

—————————-

Częścią bycia dobrym sprzedawcą twojej pracy (książki) jest budowanie relacji z innymi i rozumienie ich interesów i potrzeb. Rozmowa nie może skupić się na tobie. Koncentruj się na tym, w jaki sposób twój produkt (książka) może zaspokoić potrzebę kogoś innego lub szukać punktów wspólnych. Musisz odłożyć na bok wszelki impuls, by odstąpić od treści książki, a zamiast tego być ciekaw i zainteresować się odkrywaniem powiązań biznesowych.

Podawaj jakie wspólne cechy ma twoja książka z innymi znanymi tytułami – możesz w ten sposób docierać do innych grup potencjalnych czytelników podobnej grupy tematycznej książki. Poszukaj książek podobnych do Twoich.

Tylko kilka krótkich porad w promocji autora i jego twórczości – powodzenia.

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *