Jak pozycjonować treści w Google?

Pozycjonowanie to proces żmudny, a jego celem jest polepszenie pozycji, jaką strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. Im wyższa jej pozycja, tym więcej odwiedzających – według statystyk aż 85% ruchu na stronie pochodzi właśnie z Google. Każde z tych wejść do potencjalny klient. Obok takiego wyniku żaden przedsiębiorca nie przejdzie obojętnie.

Jedna fraza = jedna pozycja wyszukiwania

Internauci różnie nazywają jedną rzecz. Jeśli sprzedajemy podkoszulki, to dla jednych będą to zwykłe bluzki, a dla innych T-shirty. Nawet jeśli nasza strona będzie pierwsza w wynikach wyszukiwania na frazę ‘podkoszulki’ to nie znaczy, że na pozostałe frazy również. Dlatego zawsze warto wybrać kilka pokrewnych krótkich lub długich (tzw. short-tail i long-tail) słów kluczowych, by w oparciu o nie pozycjonować witrynę.

Pozycjonowanie WordPress – co można zrobić lepiej?

WordPress to najbardziej popularny serwis CMS do tworzenia własnej strony internetowej. Żeby sprzyjał on naszym działaniom pozycjonerskim, to warto stosować takie praktyki jak:

– stosowanie przyjaznych adresów (zamiast: mojastrona.pl/oferta.html lepiej użyć mojastrona.pl/sklep-z-podkoszulkami)

– nadawanie odpowiedniej rangi treści wpisów (znaczniki h1, h2, h3 itd.), a także stosowanie adekwatnych meta oznaczeń,

– kupienie lub wypróbowanie skórki z licencją (do których wtyczki SEO są aktualizowane na bieżąco)

Pozycjonowanie – czego unikać?

Istnieje pewien zestaw zabiegów nazywanych Black Hat SEO, które określają niedozwolone manewry w sztuce pozycjonerskiej. Należy do nich ukrywanie prawdziwej treści strony, powielanie takich samych tekstów na kilku podstronach, a także kopiowanie treści z innych witryn.

 

Źródło: https://siriuspro.pl

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *